Anders schrijven we een liedje

De workshopleider schrijft liedjes voor Kinderen voor Kinderen en wil de opgedane kennis graag delen.

Deze workshop is taalgericht, heel interactief en nodigt de kinderen uit om creatief met taal bezig te zijn. Binnen een lesuur worden de kinderen in groepjes op een leuke manier aan het werk gezet. Af en toe worden de werkzaamheden onderbroken voor een meezing liedje ter inspiratie.
De verschillen tussen spreektaal en liedjestaal worden uitgelegd.

Vooraf worden er thema’s gekozen per groepje, daarna worden er zoveel mogelijk sleutelwoorden opgeschreven. De “belangrijkste” woorden worden omcirkeld, die vormen later het refrein. De overige woorden worden in het couplet gebruikt. Onder begeleiding van de workshopleider worden de woorden in een (dicht)vorm gerangschikt. Als tegen het eind van de workshop de liedjes uitvoerbaar zijn mogen de leerlingen naar voren komen. De workshopleider neemt ook instrumentarium mee, namelijk een apparaat waar beats op kunnen worden gemaakt, een gitaar en een keyboard. Als dat niet lukt begeleidt de workshopleider de leerlingen zodat het een heus optreden wordt. 

De workshop wordt afgesloten met het best lopende liedje.   

Anders schrijven we een liedje01 

Geschikt voor:

  • 1 groep of meerdere groepen deelnemers
  • deelnemers vanaf groep 5 t/m 8
  • alle niveaus, geen muziekkennis vereist

Aantal sessies:

  • binnen 4 uur max. 3 sessies van 50 à 60 minuten of 2 sessies van 90 minuten
  • binnen 8 uur max. 5 sessies van 50 à 60 minuten of 4 sessies van 90 minuten

Aantal deelnemers per sessie:

  • maximaal 30 (een klas)

Instrumentarium:

  • De workshopleider zorgt voor het gehele instrumentarium. 

Locatie:

  • op school

Benodigdheden:

  • De leerlingen zorgen voor pen en papier.


Productiecode 0219WS

vrijblijvende offerte